PR-perikelen


Bekendheid komt je als beginnend auteur niet aanwaaien. Want ja, wie kent je naam? Gaat het mij om bekend zijn? Nee, eigenlijk niet, maar als je verlangen is dat zoveel mogelijk mensen je boek gaan lezen, als het je droom is om daarmee zo veel mogelijk mensen blij te maken, tsja, dan zal je wat aan PR moeten doen. En dan is 'wat' of 'iets' nog een understatement.


Ik was aangenaam verrast te ontdekken dat mijn uitgeverij Boekscout me een plekje bij bol.com heeft gegeven: daar sta ik dan, tussen al die auteurs van naam en faam. Toch wel kicken, hoor!

Zovéélste coronacrisis of niet, opgewekt ploeg ik mij door de enorme lijst namen van personen die bloggen over boeken, hopend dat ik hem of haar met mijn mail voldoende prikkel om mijn boek te gaan lezen. Ook de regionale bibliotheken moeten eraan geloven. Ik heb goede hoop dat de bibliotheek in mijn eigen woonplaats mijn verzoek om een exemplaar van De Getijden van Basiliani in hun collectie op te nemen zal honoreren.
​Wonderlijk idee dat ik daar dan binnenloop om als klant een boek te lenen en mijn eigen roman in de kast zal zien staan. Of misschien zou ik voortdurend ontbreken bij de "B omdat 'ik' -tig keer wordt uitgeleend...
​Dat zou pas kicken zijn!

https://www.bol.com/nl/nl/p/de-getijden-van-basiliani/9300000068749419/?referrer=socialshare_pdp_www

Twitter Facebook LinkedIn Volgen